Ο Προσανατολισμός της Δραματικής Σχολής του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Πάτρας

Το πρόγραμμα σπουδών της Σχολής έχει σχεδιαστεί με στόχο να παρέχει στους σπουδαστές τις απαιτούμενες πρακτικές δεξιότητες για την υποκριτική, καθώς και την άσκηση και κατανόηση της ομαδικής λειτουργίας, την σε βάθος γνώση της αναλυτικής προσέγγισης στη δημιουργική διαδικασία, αλλά και την κατανόηση της δεοντολογίας του επαγγέλματος του ηθοποιού και του καλλιτέχνη εν γένει.

Στα μαθήματα υποκριτικής οι σπουδαστές ασκούν συστηματικά την ετοιμότητά τους για να μπορούν να ανταπεξέλθουν στα διαφορετικά είδη και προσεγγίσεις του σύγχρονου θεάτρου - από το ψυχολογικό ρεαλισμό μέχρι το πιο σύνθετο ποιητικό ύφος των σύγχρονων παραγωγών Αρχαίου Δράματος. Επιπλέον, εξοικειώνονται με τις διαφορετικές υποκριτικές ανάγκες και αρχές που διέπουν το Θέατρο, τον Κινηματογράφο και την Τηλεόραση, ώστε να μπορούν να ανταποκριθούν με επάρκεια στις απαιτήσεις του κάθε είδους.

Οι καθηγητές της υποκριτικής είναι αναγνωρισμένοι καλλιτέχνες του θεάτρου και του κινηματογράφου, που προέρχονται από διαφορετικές σχολές, αλλά μοιράζονται τις ίδιες δεοντολογικές και παιδαγωγικές αξίες. Κάθε τάξη έχει τέσσερις καθηγητές υποκριτικής, προκειμένου να εξασφαλίσουμε ότι οι σπουδαστές μας θα έχουν τη δυνατότητα να εξοικειωθούν με διάφορες μεθόδους θεατρικής πρακτικής, διαφορετικής αισθητικής βάσης.

Κάθε τάξη σπουδαστών, ολοκληρώνει τις 3ετείς σπουδές της παρουσιάζοντας τέσσερις τουλάχιστον διπλωματικές παραστάσεις πάνω σε διαφορετικά είδη θεατρικού λόγου -κλασικά, νεότερα και σύγχρονα. Αυτές οι παραστάσεις, αντιπροσωπεύοντας διαφορετικές τάσεις του σύγχρονου θεάτρου, στοχεύουν στην παρουσίαση του ταλέντου και των δεξιοτήτων των νέων ηθοποιών, τόσο στο θεατρικό κοινό, όσο και στους επαγγελματίες του χώρου.

Στα μαθήματα αγωγής του λόγου οι σπουδαστές εστιάζουν στην ανακάλυψη της φυσικής τους φωνής, μαθαίνοντας τις τεχνικές της αναπνοής και της φωνής, αναπτύσσοντας την ορθοφωνία και εμπλουτίζοντας το φωνητικό τους λεξιλόγιο.

Τα μαθήματα τραγουδιού, εκτός από την εκμάθηση χρήσης της φωνής και εξάσκησης της ακοής, δίνουν έμφαση στον επικοινωνιακό και εκφραστικό θεατρικά τρόπο τραγουδιού.

Στη Σχολή διδάσκεται και η μέθοδος μουσικής παιδείας Kodály, η οποία βελτιώνει τον τονισμό και τις δεξιότητες ρυθμού, την ικανότητα να τραγουδά κανείς όλο και πιο σύνθετα κομμάτια, συμβάλλοντας στη μουσική τους παιδεία.

Στα μαθήματα ρυθμολογίας οι σπουδαστές εκπαιδεύονται να κινούνται και να μιλούν σε διαφορετικούς ρυθμούς και επιπλέον εφοδιάζονται με τη μέθοδο ανάλυσης των ρυθμικών δομών του θεατρικού κειμένου.

Τα μαθήματα κίνησης και χορού στοχεύουν στην βελτίωση της εκφραστικότητας του σώματος, την διεύρυνση του προσωπικού κινητικού υλικού και στην εκμάθηση του συνειδητού ελέγχου και χρήσης του σώματος. Επιπλέον, οι σπουδαστές εξοικειώνονται με τις τεχνικές προθέρμανσης και τις βασικές αρχές των ακροβατικών, μαθαίνοντας να προσανατολίζονται στο χώρο και να εξασφαλίζουν τη γνώση και εφαρμογή της ασφαλούς κίνησης στη σκηνή.

Τα μαθήματα θεωρίας και ιστορίας του θεάτρου και των Τεχνών έχουν ως κύριο στόχο να εφοδιάσουν τους σπουδαστές με την μεθοδολογία ανάλυσης και ερμηνείας του έργου Τέχνης, αλλά κυρίως να τους κεντρίσουν το ενδιαφέρον για τις Τέχνες και τον Πολιτισμό, συμβάλλοντας στη διαμόρφωση ηθοποιών με σφαιρική κατάρτιση.

Η Δραματική Σχολή του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Πάτρας, παράλληλα με την εκπαιδευτική της αποστολή, λειτουργεί ως ένας ανοιχτός καλλιτεχνικός οργανισμός, μέρος της πολιτιστικής ζωής της πόλης της Πάτρας. Προσφέροντας στους σπουδαστές την δυνατότητα να παρουσιάσουν τη δουλειά τους στο ευρύ κοινό, τους δίνει την ευκαιρία όχι μόνο να επωφεληθούν από την πολύτιμη εμπειρία μιας καθ’ όλα επαγγελματικής παράστασης, αλλά και να κατανοήσουν τη θέση και την ευθύνη του καλλιτέχνη μέσα στην σύγχρονη κοινωνία.